Connect with us

Hvad søger du?

Science ReportScience Report

Forside

Studerende har det for nemt

POLITIK: To ud af tre studerende bliver ikke fagligt udfordret af deres studie. Minister rynker brynene.

Beder man en tilfældig studerende svare på spørgsmålet om ”Det er svært for mig at leve op til det faglige niveau på studiet”, er 67% uenige eller meget uenige.

Det er et stort problem, mener Uddannelses- og forskningsminister Søren Pind.

– Jeg har fra dag ét her i ministeriet sagt, at jeg synes, det skal være svært at være studerende. Uddannelserne skal udfordre de unge, så de bliver motiverede til at lære så meget som muligt gennem deres studier. Når så mange af de studerende ikke synes, de har svært ved at leve op til det faglige niveau, så tyder det på, at vi har et behov for at løfte niveauet, lyder det i en pressemeddelelse

Det er tilsyneladende ikke nemt at være studerende. Meldingen kommer nemlig kun kort tid efter Søren Pind udtrykte tilfredshed med, at de studerende nu bruger i gennemsnit 5,6 time mere om ugen på deres studie , i øvrigt ud fra samme undersøgelse (Eurostudent), der nu viser, at studiet for mange ikke er udfordrende nok.

Mindst udfordret er studerende på professionsbachelor- og erhvervsakademiuddannelserne, hvor under 10 % finder det svært, at leve op til det faglige niveau, mens det gælder for 18% af de bachelorstuderende. Læs mere her.

Forsiden lige nu:

Seneste artikler:

Nyt center skal styrke den forsvarsteknologiske udvikling i Danmark

De danske universiteter har sammen med fem godkendte serviceinstitutter dannet Nationalt Forsvarsteknologisk Center (NFC). Centret forankres på Aalborg Universitet, og ambitionen er at styrke udviklingen af nye teknologier og øge samarbejdet mellem industrien, Forsvaret og universiteterne.

Urtidsforsker modtager årslegat på 5 mio. kroner

Donald Canfield, professor i økologi og forskningsleder på Biologisk Institut, Syddansk Universitet, modtager Villum Kann Rasmussens Årslegat til Teknisk og Naturvidenskabelig Forskning 2023 på 5 mio. kroner.

Loading...

Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.