Connect with us

Hi, what are you looking for?

Science ReportScience Report

Penge & navne

Nyt medie om sustainability, et af tidens vigtigste emner

Sustain Report er Danmarks nye digitale medie om sustainability-strategi, og hvordan den omsættes til forretningsmuligheder og praksis. Mediet er målrettet professionelle der arbejder med bæredygtighed på tværs af brancher og sektorer. Mediet går i luften denne uge og dermed får Science Report et søstermedie.

Innovation og partnerskaber mellem erhvervslivet, forskere og studerende vil være et stærkt fokusområde for Sustain Report, for det er her nogle af svarene på klimaudfordringerne kan findes. Sustain Report vil desuden dække områder som organisationskultur og ansvarlige investeringer.

– Sustainability er rykket op i toppen af dagsordenen hos rigtig mange virksomheder, som inden for det seneste par år for alvor har sat skub i deres satsninger på bæredygtighed, arbejdet med Verdensmålene og konkrete mål for alt fra CO2-reduktion til hvordan man får sine stakeholdere og medarbejder med på vognen, siger Tine Brødegaard Hansen, der er redaktør for Sustain Report.

Hun har en fortid på en stribe digitale medier og glæder sig til at sætte sustainability kontinuerligt på dagsordenen i det nye medie, der som det første i Danmark løbende vil give mulighed for at følge med i sustainability diskussionerne på tværs af brancher og organisationer.

TILMELD DIG DET NYE NYHEDSBREV – GRATIS OG UFORPLIGTENDE

Ligesom Science Report vil Sustain Report også formidle trends, tendenser og spotte konsekvenserne blot med danske virksomheder og andre der arbejder professionelt med sustainability som den primære målgruppe, fortæller chefredaktør for begge medier Tor Arnbjørn:.

– Vi tror på, at videndeling og partnerskaber på tværs af brancher og mellem det private erhvervsliv og forskningsverdenen er vejen frem, hvis vi skal gøre os håb om at gøre en forskel for klimaet med alle de små og store skridt, som det indebærer, siger han og uddyber:

– Sustainability er ikke alene af afgørende vigtighed for private virksomheder, men også for forskningsverdenen, hvilket DTU-konferencen Sustain i sidste uge er det seneste eksempel på, siger Tor Arnbjørn med henvisning til konferencen, som bl.a. matchede forskere og virksomheder om bæredygtighedsprojekter.

Selvom de to medier, Science Report og Sustain Report, får hver deres redaktionelle profil og redaktion, er det naturligt at se på, hvordan de kan styrke hinanden,

– Derfor tror vi selvfølgelig på, at det giver rigtig god mening, at de to redaktioner hjælper hinanden med at afdække, hvad henholdsvis forskningsmiljøet, fonde og private virksomheder har fokus på i forhold til energi, klima og miljø, og hvordan de tiltag kan spille sammen.

– Det er ved at være sidste udkald. Og det er samtidig en kæmpe mulighed for danske virksomheder.

Du kan gratis og uforpligtende tilmelde dig nyhedsbrevet fra Sustain Report her. Det kommer hver torsdag morgen – og første gang torsdag d. 6. december.

Hvis du har ideer i form af artikler, forskningsprojekter, debatindlæg eller lignende som du tror vil passe til Sustain Report, hører redaktør Tine Brødegaard Hansen meget gerne fra dig. Skriv til tine@sustainreport.dk.

Forsiden lige nu:

Ekspert i forskningsfrihed om Danish Crown-sag: – Lignende kunne sagtens ske i dag

I 2022 kom Danske Universiteter med en grundig udarbejdet vejledning til regler for eksterne samarbejder. Men så længe at universiteterne fortsat er så afhængige af ekstern finansiering, er det svært for alvor at gardere sig mod lignende sager som det kritiserede samarbejde mellem Aarhus Universitet og Danish Crown, lyder det fra professor emeritus ved KU…


Seneste artikler:

McKinsey: Syv gode råd til klimaneutralitet og grønne gevinster

SOMMERLÆSNING: Mckinsey har undersøgt verdens førende virksomheders arbejde med bæredygtig og rentabel forretning. De erfaringer udstiller syv nøglefaktorer, som virksomheder bør fokusere på for at skalere og høste grønne gevinster.


Kvikguide: Sådan sikrer du dig mod at greenwashe

SOMMERLÆSNING: Sustain Report har allieret sig med tænketanken Frej og giver her virksomheder en quickquide til let og elegant at undgå greenwashing og dermed undgå at bryde markedsføringsloven.


Loading...

Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.