Hotelportalen Goodwings har helt frem til september 2022 markedsført resultaterne af en kontroversiel forskningsartikel fra 2019 på trods af, at forfatterne allerede i 2020 måtte erkende, at deres konklusioner var fejlbehæftede. Virksomheder har ansvaret for, at deres markedsføring ikke er vildledende, og det er formentlig i strid med reglerne for miljømarkedsføring.
“New research estimates that a worldwide planting program could remove two thirds of the 900 GTCO2 man-made emissions in the atmosphere.”
Budskabet om, at et gigantisk træplantningsprogram kan fjerne to tredjedele af al den CO2, der er udledt siden industrialiseringen start, møder brugeren, som en mellemtekst, når man scroller igennem en beskrivelse af, hvordan Goodwings klimakreditter virker.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Science Report er du opdateret på det danske forskningsmiljø.
Vi giver dig historier om forskningspolitik, debatindlæg fra forskere og nøglepersoner og artikler om de nyeste forskningstendenser.
Har du allerede abonnement? Log ind her: