Connect with us

Hi, what are you looking for?

Science ReportScience Report

Sustain

Internationale virksomheder med mange ikke-vestlige ansigter – på hjemmesider og SoMe

I virksomheder er minoriteter oftest underrepræsenteret, men i virksomhedernes online kommunikation er det modsat. Det viser en ny AI-analyse af danske virksomheders online markedsføring.

Ny AI-analyse viser, at Danske virksomheder med et internationalt udsyn har væsentlig flere af ikke-vestlig oprindelse, end virksomheder med et syn mod det danske marked. Foto: iStock/ Jeffbergen.

Ofte går debatten på mangel på diversitet - med god grund - men når det gælder virksomheders markedsføring, så er personer med ikke-vestlig baggrund ligefrem mere end godt med.

De er overrepræsenteret, når danske virksomheder lader ansigter fylde deres hjemmesider og sociale profiler på Facebook, Instagram, YouTube, TikTok og Twitter.

Det viser en analyse fra det nye danske AI-konsulenthus MediaCatch, som har gået en række danske virksomheders online kommutation og markedsføring på tværs af medier i sømmene.

💡 Vil du have hele historien?

Med adgang til Science Report er du opdateret på det danske forskningsmiljø.

Vi giver dig historier om forskningspolitik, debatindlæg fra forskere og nøglepersoner og artikler om de nyeste forskningstendenser.

Gratis prøveadgang »

Har du allerede abonnement? Log ind her: