Det er de færreste virksomheder, som laver en klimainvestering med 2,4 milliarder på et område, som ikke engang kan kaldes hovedsporet i deres mål om at reducere klimaaftrykket.
Men sådan er det for Salling Group. Den helt store CO2-udledning kommer ikke fra butiksdriften, men fra varer og transport. Alligevel er der investeret massivt i mere energieffektive og klimavenlige butikker.
-Vores mål er, at udledningerne fra butiksdriften skal være reduceret med 95 procent, når vi når 2050. Her har vi lavet en investeringsplan for 2,4 milliarder kroner, som blandt andet indebærer, at vi sætter solceller op i 570 butikker, fortæller Henrik Vinther Olesen, group vice president med ansvar for kommunikation og bæredygtighed i Salling Group.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Science Report er du opdateret på det danske forskningsmiljø.
Vi giver dig historier om forskningspolitik, debatindlæg fra forskere og nøglepersoner og artikler om de nyeste forskningstendenser.
Har du allerede abonnement? Log ind her: