Drop den traditionelle branding- tilgang, hvor man kommer med den store pakke i glittet papir med en flot rød sløjfe i silkebånd omkring. Når det gælder bæredygtighedskommunikation, dur den tilgang ikke.
Med billedet af pakken advarer seniorforsker Line Schmeltz fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole om, at den klassiske brandingtilgang slår fejl, når virksomhederne skal kommunikere samfundsansvar.
Hun har arbejdet med CSR-kommunikation i en årrække. Hun lavede en ph.d. i perioden 2009-12. Det var stort set samme tidspunkt, reglerne om rapportering om samfundsansvar blev en del af årsregnskabsloven, uden at det hverken gav rystelser eller særlig meget omtale.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Science Report er du opdateret på det danske forskningsmiljø.
Vi giver dig historier om forskningspolitik, debatindlæg fra forskere og nøglepersoner og artikler om de nyeste forskningstendenser.
Har du allerede abonnement? Log ind her: