Connect with us

Hi, what are you looking for?

Science ReportScience Report

Sustain

Fiskars klipper ‘bæredygtighed’ ud af markedsføringen

GREENWASHING. Efter omtale på Sustain Report vil den finske designgigant revidere omtalen af produkter, så man har fokus på specifikke fakta fremfor generel bæredygtighed. Ændringen kommer også til at gælde virksomhedens globale markedsføring.

Fiskars er kendt for den orange farve på produkterne. Sortimentet spænder bredt hos Fiskars, der også producerer økser. Foto: iStock/SLindenau

Fiskars tog prisen som topscorer, da Sustain Report i midten af december fortalte om de mange produkter, der på en portal for firmajulegaver blev anprist som bæredygtige. Der var både gryder, sakse og knive i bæredygtige versioner.

Nu anerkender den finske designgigant, at man ikke har tilstrækkelig dokumentation for påstandene om bæredygtige produkter. Derfor går man nu i gang med at revidere tekster og anden kommunikation for at fjerne generelle påstande om bæredygtighed. Det fremgår af en udtalelse, som Fiskars har sendt til Sustain Report.

💡 Vil du have hele historien?

Med adgang til Science Report er du opdateret på det danske forskningsmiljø.

Vi giver dig historier om forskningspolitik, debatindlæg fra forskere og nøglepersoner og artikler om de nyeste forskningstendenser.

Gratis prøveadgang »

Har du allerede abonnement? Log ind her:

Discover more from Science Report

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading