Connect with us

Hi, what are you looking for?

Science ReportScience Report

Sustain

Kioskkæde fejler i deres bæredygtighedskommunikation

GREENWASHING. 7-Eleven lover flere bæredygtige produkter i pressemeddelelse. Alligevel erkender selskabets direktør, at sådanne produkter næppe findes. Trods mange ord om bæredygtighed har selvskabet kun minimal lovpligtig rapportering.

Reitan Convenience, som bl.a. driver 7-Eleven i Danmark, fejler i deres kommunikation om bæredygtighed, mener Christina Blak fra bureauet We Love People. PR-foto: 7-Eleven Danmark.

“Fremtiden ser lys og bæredygtig ud for 7-Eleven Danmark,” lover kioskkæden i en pressemeddelelse, da de onsdag efter påske fortalte om virksomhedens årsresultat for 2022. Der blev langet varer over diskene i kædens kiosker for over 2,5 milliarder kroner, og det er omsætningsrekord, fortæller kæden. 

Men kæden fejler, når det handler om at kommunikere om bæredygtighed. Der er masser af luftig bæredygtighedsretorik i pressemeddelelsen om årsregnskabet fra 7-Eleven Danmark. Og samtidig rapporter kæden kun meget beskedent om samfundsansvar i årsrapporten.

💡 Vil du have hele historien?

Med adgang til Science Report er du opdateret på det danske forskningsmiljø.

Vi giver dig historier om forskningspolitik, debatindlæg fra forskere og nøglepersoner og artikler om de nyeste forskningstendenser.

Gratis prøveadgang »

Har du allerede abonnement? Log ind her: