Connect with us

Hi, what are you looking for?

Science ReportScience Report

Sustain

Klimaunderskud i medie- og underholdningsbranchens topledere – hvad gør de danske profiler for klimaet?

Medie- og underholdningsbranchens topledere halter bagefter med sit bæredygtige ansvar, men der er både råd og inspiration at hente. Eksperter og mediekoncerner deler her ud ad sine erfaringer.

Medie- og underholdningsbranchen helt store CO2-syndere er el-forbrug og transport. Foto: iStock.

Medie- og underholdningsbranchen har mindst fokus på klima af alle brancher. Det slår revisionsvirksomhedens PwC’s årlige undersøgelse af verdens topledere fast.

Kun hver femte topleder i medie- og underholdningsbranchen har implementeret mål for udledning af drivhusgasser i virksomhedens langsigtede strategi. 

Det kan lyde grelt og hyklerisk, når man skæver til det daglige klimafokus som særligt fylder i mediebranchen. I dansk regi er de bæredygtige kræfter dog også i spil.

💡 Vil du have hele historien?

Med adgang til Science Report er du opdateret på det danske forskningsmiljø.

Vi giver dig historier om forskningspolitik, debatindlæg fra forskere og nøglepersoner og artikler om de nyeste forskningstendenser.

Gratis prøveadgang »

Har du allerede abonnement? Log ind her: