Denne artikel har oprindeligt været udgivet 30. november 2022. Den er en del af vores serie af "sommerlæsning", hvor vi genudgiver en række af artikler.
Vejen fra gode intentioner til greenwashing kan være kort. Mange virksomheder er i iver for at gøre en forskel væltet ind i uheldige sager, hvor de har været lidt for hurtige til at promovere en bæredygtig dagsorden og grønne varer, der ligefrem praler med at redde klima og miljø.
Det har Sustain Report slået ned på af flere omgange i vores greenwashing-serie. Men som erhvervs-ph.d. Morten Penthin Svendsen slår fast, så er det langt fra altid intentionen at vildlede.
Vilje til grøn omstilling kan tage overhånd og udvikle sig til uheldig markedsføring, mener tænketanken Frej.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Science Report er du opdateret på det danske forskningsmiljø.
Vi giver dig historier om forskningspolitik, debatindlæg fra forskere og nøglepersoner og artikler om de nyeste forskningstendenser.
Har du allerede abonnement? Log ind her: