Connect with us

Hi, what are you looking for?

Science ReportScience Report

Sustain

Skanska rydder op i vildledende markedsføring

GREENWASHING. Flere entreprenørselskaber har lavet vildledende markedsføring. Mens NCC i månedsvis har kæmpet mod Forbrugerombudsmanden, lægger Skanska sig fladt ned.

Skanska reklamerede for bæredygtigt byggeri, men er nu med direktørens ord ved at rense ud i markedsføringen. Foto: Henrik Munksgaard.

Flere af de store entreprenørkoncerner har haft svært ved at finde rundt i reglerne for, hvad der skal til for at kalde sit byggeri bæredygtigt.

Byrummonitor og Danwatch har i samarbejde beskrevet, hvordan NCC gennem længere tid har haft en verserende sag hos Forbrugerombudsmanden omkring virksomhedens påstande om klimavenligt og bæredygtigt byggeri.

Også Skanska, der i øvrigt lige som NCC har svensk hovedkvarter, har været på kant med reglerne for greenwashing.

💡 Vil du have hele historien?

Med adgang til Science Report er du opdateret på det danske forskningsmiljø.

Vi giver dig historier om forskningspolitik, debatindlæg fra forskere og nøglepersoner og artikler om de nyeste forskningstendenser.

Gratis prøveadgang »

Har du allerede abonnement? Log ind her: