Connect with us

Hi, what are you looking for?

Science ReportScience Report

Samfund

Efterlyser mod og undervisning i bæredygtighed fra akvarier, zoologiske haver og science-museer

Kun hvert femte undervisningstilbud fra naturvidenskabelige museer handler om bæredygtighed. De har ellers en stærk platform. De bør udnytte deres platform langt bedre, argumenterer nyuddannet ph.d.

Henry James Evans mener, at science-museer bør undervise mere i bæredygtighed. Foto: Jakob Helbig.

Kun tyve procent af uddannelsestilbuddene fra danske science-museer, akvarier og zoologiske haver har bæredygtighed som fokus. 

Det skyldes især, at de bange for at blive beskyldt for hykleri, hvis de ikke lige har styr på det hele.

Det fortæller Henry James Evans, der netop har forsvaret sin ph.d. i bæredygtighedskommunikation ved Institut for Naturfagenes Didaktik på Københavns Universitet.

💡 Vil du have hele historien?

Med adgang til Science Report er du opdateret på det danske forskningsmiljø.

Vi giver dig historier om forskningspolitik, debatindlæg fra forskere og nøglepersoner og artikler om de nyeste forskningstendenser.

Gratis prøveadgang »

Har du allerede abonnement? Log ind her: