Løfterne var store, da hotelportalen Goodwings lige efter virksomhedens take-off for fem-seks år siden fortalte om deres virksomhed. Målet var en milliardomsætning, som ville kaste millioner af til en række danske og udenlandske NGO’er.
Siden blev Goodwings indhentet af virkeligheden. NGO-donationerne har været yderst beskedne. Det samme har selskabets omsætning. På intet tidspunkt har selskabet haft overskud. Mere end 50 mio. kroner er tabt, heraf godt syv mio. kroner betalt af statskassen.
Samtidig mangler der sammenhæng mellem de tal, som virksomheden tidligere selv har fortalt om i diverse medier og de tal, som fremgår af regnskaber, og som virksomheden selv angiver i dag.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Science Report er du opdateret på det danske forskningsmiljø.
Vi giver dig historier om forskningspolitik, debatindlæg fra forskere og nøglepersoner og artikler om de nyeste forskningstendenser.
Har du allerede abonnement? Log ind her: