Connect with us

Hvad søger du?

Science ReportScience Report

Sustain

McKinsey: Syv gode råd til klimaneutralitet og grønne gevinster

Mckinsey har undersøgt verdens førende virksomheders arbejde med bæredygtig og rentabel forretning. De erfaringer udstiller syv nøglefaktorer, som virksomheder bør fokusere på for at skalere og høste grønne gevinster.

McKinsey deler råd til rentabel og bæredygtig forretning med fokus på syv fokuspunkter: Ambition, konkurrence, kundebasis, skalering, marked, økosystemer, ledelse og rekruttering. Foto: iStock/ Ghing

Virksomheders bæredygtige barre er sat mod klimaneutralitet, men det kræver et tilløb at nå den - og dernæst at skalere op på de grønne takter. Det koster pengesummer og den rette strategi, men det gavner både klimaet og konkurrencekraften på markedet. Det kan vende pengestrømmen tilbage.

Mere konkret viser, en ny undersøgelse fra den globale management konsulentvirksomhed McKinsey, at virksomheder skal investere 9,2 billioner dollars om året for at opnå CO2 neutralitet i 2050. Det vil sige en stigning på 3,5 billioner fra niveauet i dag.

💡 Vil du have hele historien?

Med adgang til Science Report er du opdateret på det danske forskningsmiljø.

Vi giver dig historier om forskningspolitik, debatindlæg fra forskere og nøglepersoner og artikler om de nyeste forskningstendenser.

Gratis prøveadgang »

Har du allerede abonnement? Log ind her: